divendres, 5 de desembre del 2008
Obligació de protecció davant dels riscos laborals.
.
L'Administració (i qualsevol empresari) ha de protegir als seus treballadors dels riscos laborals, dins dels quals s'inclouen els riscos psicosocials i naturalment l'assetjament laboral o mobbing.
L’empresari o l'Administració han de garantir la seguretat dels seus treballadors en tots els aspectes que tinguin relació amb el seu treball, obligats per la Llei de Prevenció de Riscos Laborals 31/95 i normativa concordant.
Cal que realitzin les mesures i les activitats necessàries per prevenir riscos derivats de la feina i promoure la seguretat i la salut dels treballadors. Cal que prenguin les mesures que calguin a nivell d'organització del treball,etc., per erradicar, entre altres coses, l'assetjament laboral.
Tancant els ulls davant del que el psicòleg Iñaki Piñuel defineix com a psicòpates organitzacionals i a sobre, donant medalles a alguns d'aquests assetjadors, no és la manera més correcta d'actuar davant del que alguns psicòlegs defineixen com a "pomes podrides" d'una organització.
.
Etiquetes de comentaris:
Assetjaments i discriminacions. Normativa.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada