diumenge, 18 de gener del 2009

Tinc un somni.


TINC UN SOMNI


La nostra vida encara està tristament impedida per les cadenes de la discriminació.
Avui hem vingut a cobrar un xec. Un pagaré que era garantia dels drets inalienables de la vida, llibertat i recerca de la felicitat però malauradament ens han donat un xec fals retornat amb la inscripció "sense fons". Però nosaltres ens neguem a creure que el banc de la justícia hagi fet fallida. Ens neguem a creure que no hi hagi fons en les grans caixes fortes de les oportunitats d'aquesta nació.
Ara és l'hora d'obrir les portes de les oportunitats a tots. Hem de conduir sempre més la nostra lluita pel nivell elevat de la dignitat i la disciplina.
I mentre caminem hem de prendre el compromís d'anar al capdavant. No podem retrocedir. N'hi ha que pregunten als defensors dels drets civils "Quan estareu satisfets?". No podrem estar mai satisfets fins que la justícia no baixi rodant com les aigües i l'equanimitat com un corrent poderós.
A vosaltres us dic, amics meus, que malgrat les dificultats i frustracions d'aquest moment, jo encara tinc un somni.
Tinc el somni que un dia, fins i tot l'estat de Mississipí, un estat desert, recremat per l'escalfor de la injustícia i l'opressió, es transformarà en un oasi de llibertat i justícia.
Tinc el somni que els meus fills un dia viuran en una nació en que no seran jutjats pel color sinó per la naturalesa del seu caràcter.
Tinc un somni avui. Tinc el somni que un dia cada vall serà enlairada, cada turó i cada muntanya seran aplanats, els llocs escarpats seran allisats i els llocs tortuosos seran adreçats.
Amb aquesta fe serem capaços de treballar junts, de defensar junts la llibertat, sabent que un dia serem lliures.

Recull d'una sèrie de fragments del discurs "I have a dream" de Martin
Luther King pronunciat a les escales del Memorial a Lincoln a Washington
D.C. el 28 d'agost del 1963.