dilluns, 1 de juny del 2009

Assetjament laboral en l'avantprojecte de Llei de Mesures en Matèria d'Ocupació Pública.


Adjuntem l’articulat que regula l’assetjament laboral en l'avantprojecte de Llei de Mesures en Matèria d'Ocupació Pública de Catalunya, que està en tràmit i serà també aplicable als ajuntaments catalans. En general poca cosa i i seguint criteris ja marcats per l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP)

També teniu l'enllaç al text complet de l’avantprojecte.


L'article 68. regula les mesures de prevenció i actuació en cas d'assetjament laboral, sexual i per raó de sexe o orientació sexual i diu que:
"1. Les administracions públiques catalanes, en el marc dels convenis i acords negociats amb els agents socials, aprovaran protocols específics de prevenció, reparació i sanció de l'assetjament laboral, sexual i per raó de sexe o orientació sexual.
2. Les administracions públiques catalanes tenen el deure d'adoptar mesures de sensibilització i prevenció en matèria d'igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes, així com dur a terme actuacions especifiques de prevenció de la violència masclista en l'àmbit laboral."

També hi ha "Disposicions Modificatives.-
Primera.- Modificació del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, en matèria de funció pública. S'afegeix una nova lletra, la v, a l'article 116 (que especifica que es considera falta greu) del text únic de la Llei de la funció pública de l'Administració de la Generalitat, aprovat pel decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, amb el text següent:
"v) La realització de conductes aïllades d'assetjament laboral, com l'abús de condicions laborals, l'abús emocional, el descrèdit professional o la degradació del rol laboral."

Es modifica l'apartat b) de l'article 115(que regula que es considera falta molt greu) del text únic de la Llei de la funció pública de l'Administració de la Generalitat, aprovat pel decret legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, que queda redactat de la manera següent:
"b) Tota actuació que suposi discriminació per raó d'origen racial o ètnic, religió o conviccions, discapacitat, edat, sexe o orientació sexual, llengua, opinió, lloc de naixement o veïnatge o qualsevol altra condició o circumstància personal o social, així com la persecució laboral, per raó d d'origen racial o ètnic, religió o conviccions, discapacitat, edat, sexual, per raó de sexe o orientació sexual o moral.”

L’article 95 de l’EBEP ja regula actualment com a falta molt greu”b) Tota actuació que suposi discriminació per raó d’origen racial o ètnic, religió o conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual, llengua, opinió, lloc de naixement o veïnatge, sexe o qualsevol altra condició o circumstància personal o social, així com la persecució per raó d’origen racial o ètnic, religió o conviccions, discapacitat, edat o orientació sexual i la persecució moral,sexual i per raó de sexe.
(...) i en l'apartat "o)" La persecució laboral.”
Pel que fa referència a la regulació com a falta greu de l’article 116 citat si que és una concreció que fa la legislació catalana.
.