diumenge, 1 de març del 2009

Obligació legal de fer la relació de llocs de treball.


L ‘EBEP (Estatut Bàsic de l'Empleat Públic) estableix que totes les administracions públiques han d’estructurar la seva organització per mitjà de les relacions de llocs de treball o altres instruments similars que han de comprendre, almenys, la denominació dels llocs de treball, els grups de classificació professional, els cossos o escales en què, si escau, estiguin adscrits, els sistemes de provisió i les retribucions complementàries. Aquests instruments, diu també la norma bàsica, han de ser públics.

La plantilla de personal, en canvi, no està definida a la norma bàsica estatal però sí que ho està en el Decret legislatiu 1/1997 català, segons el qual aquest instrument està format per les places o els llocs de treball que figuren dotats als pressupostos, classificats per grups de cossos i, dins dels grups, d’acord amb les escales de cada cos. També inclou el personal eventual i laboral.

D’acord amb el Decret legislatiu 1/1997, la relació de llocs de treball és pública i ha d’incloure tots els llocs de funcionaris, laborals i eventuals existents a l’Administració de la Generalitat i ha de contenir, com a mínim, els aspectes següents:
– La denominació i les característiques essencials dels llocs.
– Els requisits essencials per ocupar-los.
– El complement de destinació i, si s’escau, l’específic, si són llocs de personal funcionari.
– El grup, la categoria professional i el règim jurídic aplicable per als supòsits de caràcter laboral.
– La forma de provisió dels llocs i, si s’escau, els sistemes de provisió.
– Els requisits que han de complir els funcionaris d’altres administracions per poder accedir als llocs de treball, a partir de la convocatòria de provisió corresponent.
La creació, la modificació, la refosa i la supressió de llocs de treball s’ha de fer sempre mitjançant la relació de llocs de treball.
.