dimecres, 9 d’abril del 2008

Protocol Ajuntament- Protocol Generalitat. Si analitzes, també actuaràs?

L'Ajuntament, com ja hem comentat en altres entrades del bloc, establirà ara un protocol per a la prevenció, detecció, anàlisi i proposta de mesures preventives en casos d'assetjament laboral. No és una novetat a l'administració pública. La Generalitat en té un des del juliol del 2003 per a la detecció i actuació en aquests casos. D'aquest darrer us adjuntem l'enllaç.

Mirarem d'esbrinar la seva efectivitat real perquè en aquests temes desgraciadament a voltes hi ha massa bones paraules i pocs fets.

És una mica llarg i no us el traspassem sencer però sí que voldríem destacar algunes coses.
L'article 92 h del Decret legislatiu 1/1997 en matèria de funció pública diu que els funcionaris (cal assimilar-ho als laborals ja que l'article 4 de l'Estatut dels Treballadors diu el mateix) han de ser tractats amb la consideració deguda a la seva dignitat.
Apart aquest protocol de la Generalitat no és dedica simplement a analitzar i prou. Preveu realitzar un informe amb propostes d'actuació i de mesures correctores i recomanacions preventives. I es vetlla per a que realment s'executin les propostes de l'informe.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

He llegit l'enllaç i l'apartat "actuacions" em sembla molt i molt bonic...llàstima que no sigui veritat, vull dir, que tot i que el comitè sàpiga que hi ha algún cas de mobbing no fan absolutament res de res, la qual cosa fa que la persona que se sent maltractada psicològicament, es trobi completament sola. Tots en sabem d'algún cas.

Anònim ha dit...

Jo sóc una víctima del que s´anomena un fet traumàtic, relatiu a pressió psològica, marginació laboral, exclussió, maltractaments, humil.liacions, etc. L´Ajuntament de Barcelona és tant ilús i ingenu en aquest tema, que en deixa massa proves. Jo, honestament he de reconéixere que no sé ni com estic dret. No vull donar massa detalls. Tots sabem que es sol confondre el dany moral amb el psiquiàtric i s´ha d´anar molt encompte. L´Ajuntament és a la defensiva i a l´atac al mateix temps, emperò mentre persisteix la situació de marginació, es dedica a negar, a excloure, a marginar i a no voler saber res. L´Ajuntament no veu conflictes i sap molt bé que qualsevol denuncia judicial, és, a la fí, perjudicial pel treballador. Ja sabem que només s´assetja a gent que ha estat útil, que l´unica motivació és l´enveja professional i l´Ajuntament tolera molt malament a quí trionfa.
En el meu cas, no vull donar detalls que puguin identificar-me, car estic en plè procés. Ells volen que se´ls dennuncïin. Ho guanyen quasi tot, doncs ténen els millors advocats del món. Sí, del món. Per ex. el Gabinet ROCA-JUNYENT ADVOCATS, amb oficines a diversos continents, té com a client preferent a l´Ajuntament de Barcelona. I poca broma, doncs a mí m´han reconegut allí la situació d´assetjament social i a l´hora de dir d´on venia jo, de quina empresa era, em van dir que no em podien atendre, però els vaig mostrar documents que acreditaven un munt de delictes. Ara, ja no existeixo per ells.
Per tant, difícil situació. Jo he conegut als millors tècnics municipals, a gent de molt de prestigi, posats de cara a la paret per l´Ajuntament, o enviats a casa..... A ells no els preocupa els diners, car no són seus, són del contribuent.
Jo, anònim, tinc dos estudis jurídics, comprovades documentalment totes les meves manifestacions, i a més investigades a l´Ajuntament per dits gabinets i han localitzat més de 10 delictes laborals de caràcter greu i diversos d´injuries, calúmnies, etc. A més, abusos de poder, humil.liacions, etc. Però no es pot fer res. Una denúncia, faria caure a l´Ajuntament en plè a terra. I jo no vull ser, després, perseguit. Literalment, no ens movem per POR.
Quina credibilitat humana, social, política pot tenir alguna gent de l´Ajuntament?? Cap.
També reconec que a alguns, ens perjudiquen els casos de fals mobbing que es denuncíen.
Això fa molt de mal.
El Comitè d´Empresa, Sindicats, Junta, etc. ajuden?? NO
A mí em van dir que havia estat assetjat molt durament, i encara dura, per HAVER TREBALLAT MOLT I MASSA BÉ. I aquí es va acabar la meva relació amb els sindicats.
No vull dir res més, ja he dit massa. -Què faré?? No ho sé. Segurament anar al President del Govern, al Rei, al President de la Comunitat Europea, al del Parlament, no sé, a tot arreu. No tinc pressa. Ja m´han arruinat econòmicament i encara que m´han pagat totes les mensualitats, una situació així, té molts costos, molts. A més, per ells no hi ha conflicte. El Col.legi d´Advocats determina legalment una cosa i l´Ajuntament NI RESPÒN. Doncs no hi ha conflicte, per tant, no hi ha problema. Tot es fruit d´un funcionari malalt mentalment, inadaptat o que senzillament, no està bé.
AL.LUCINANT.